• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 10 (1398)
دوره دوره 9 (1397)
دوره دوره 8 (1396)
شماره شماره 33
شماره شماره 32
شماره شماره 31
شماره شماره 30
دوره دوره 7 (1395)
دوره دوره 6 (1394)
دوره دوره 5 (1393)
دوره دوره 4 (1392)
دوره دوره 3 (1391)
. (1396). سیاستگذاری فرهنگی و رسانه های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛چالشها و راهکارها. مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی, 8(33), 79-107.
. "سیاستگذاری فرهنگی و رسانه های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛چالشها و راهکارها". مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی, 8, 33, 1396, 79-107.
. (1396). 'سیاستگذاری فرهنگی و رسانه های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛چالشها و راهکارها', مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی, 8(33), pp. 79-107.
. سیاستگذاری فرهنگی و رسانه های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛چالشها و راهکارها. مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی, 1396; 8(33): 79-107.

سیاستگذاری فرهنگی و رسانه های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛چالشها و راهکارها

مقاله 4، دوره 8، شماره 33، زمستان 1396، صفحه 79-107  XML اصل مقاله (573.06 K)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
چکیده
سیاستگذاری فرهنگی و رسانه­های اجتماعی جدید در جمهوری اسلامی ایران؛
چالش­ها و راهکارها
دکتر مسعود مطلبی[1]- اردشیر کاظمی[2] - حوریه امجدی[3]
در کنار رسانه­های کلاسیک و متعارف، رسانه­های اجتماعی جدید در فضای مجازی حضور بسیار جدی و پررنگی در زندگی شهروندان ایرانی دارند و روز به روز بر حوزه تاثیر گذاری آنها افزوده می­شود. بر همین اساس و با توجه به نقش تأثیرگذار این نوع از رسانه­ها بر تمامی اعضای جامعه و به ویژه نسل‌های کنونی، هدف اصلی این نوشتار بررسی و تبیین سیاست­گذاری فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران نسبت به این نوع از رسانه­ها است. در چنین شرایطی و در پاسخ به چگونگی کیفیت سیاستگذاری فرهنگی نسبت به رسانه­های اجتماعی جدید و تبعات اجتماعی- فرهنگی آنها، این فرضیه مطرح می­شود که بنظر می­رسد برنامه ریزان فرهنگی هنوز در ایران نتوانسته­اند سیاستگذاری فرهنگی مناسب و تأثیرگذاری برای این محیط طراحی کنند. در واقع رسانه­های اجتماعی جدید در فضای مجازی در کشور به صورت رها و غیرقابل کنترل به راه خود ادامه می‌دهند و هنوز بعد از گذشت سال­های زیاد از ورود اینترنت به کشور یک برنامه جامع برای بهره‌گیری از آن طرح ریزی نشده است. بر این اساس سیاستگذاران فرهنگی کشور برای مواجهه فعالانه و خردمندانه باید به فهم روز آمد و واقع‌بینانه­ای از فضای مجازی نائل شوند و سپس سازوکارهای سیاستگذاری متناسب با فضای جدید را طراحی نمایند


[1] - استادیار و عضو هیئت علمی، گروه علوم سیاسی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
mmtph2006@yahoo.com                             


[2] - دانشجوی دکتری علوم سیاسی، گرایش سیاستگذاری عمومی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


[3] - دانشجوی دکتری علوم سیاسی، گرایش سیاستگذاری عمومی، واحد آزادشهر، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
کلیدواژه‌ها
رسانه های اجتماعی جدید؛ فضای مجازی؛ شبکه های اجتماعی؛ سیاستگذاری فرهنگی
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 258
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 196
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.